Tra cứu thông tin
» Số liệu thuộc
» Dữ liệu cần tìm
» Năm

This issue of The Innovation Journal highlights ways that human services “clients” are involved in policy and practice in public sector organizations. The literature now favors a robust client voice in the planning and evaluation of services. Referring to mental health consumers, Chaney defines that voice as “meaningful participation in the design, delivery, and monitoring of health care” (Chaney, 2002). This Commentary primarily focuses on client or consumer involvement in public administration research and evaluation in the United States. However, its central principles are applicable wherever any form of research takes place. Public participation in health care and its benefits cannot be achieved without the direct involvement of the consumer voice and influence. The effectiveness of that involvement is determined by the characteristics of both the consumer members and the work environment (Shea et al, 2005).

Tác giả: Richard H. Beinecke DPA, ACSW, Jonathan Delman MPH, JD, DsC (cand.)

Năm xuất bản: 2008

Tập tin đính kèm:

Bản quyền của Viện Nghiên cứu Phát triển Kinh tế - Xã hội Đà Nẵng
Chịu trách nhiệm chính: Ts. Nguyễn Phú Thái, Viện trưởng-Viện Nghiên cứu Phát triển Kinh tế - Xã hội Đà Nẵng
Địa chỉ: Tầng 28, Trung tâm Hành chính thành phố Đà Nẵng, 24 Trần phú, Quận Hải châu, TP. Đà Nẵng
Điện thoại: +84.0236 3.840.332 - Fax: +84.0236.3.840.975
E-mail: dised@danang.gov.vn

 

Bản quyền của Viện Nghiên cứu Phát triển Kinh tế - Xã hội Đà Nẵng
Chịu trách nhiệm chính: Ts. Nguyễn Phú Thái, Viện trưởng-Viện Nghiên cứu Phát triển Kinh tế - Xã hội Đà Nẵng
Địa chỉ: Tầng 28, Trung tâm Hành chính thành phố Đà Nẵng, 24 Trần phú, Quận Hải châu, TP. Đà Nẵng
Điện thoại: +84.0236 3.840.332 - Fax: +84.0236.3.840.975
E-mail: dised@danang.gov.vn